Content voor sociale netwerken is erg belangrijk in jouw marketingstrategie. 

Een centraal onderdeel van het marketingplan is social media. Voor de meeste bedrijven bieden deze media kansen die twintig of dertig jaar geleden niet bestonden. Ze zouden een fundamenteel onderdeel moeten zijn van de planning van de marketingafdeling van elk bedrijf of elke organisatie.

In netwerken staat interactie centraal. De gebruiker is de ster van de show en de content is de toegangspoort om zijn aandacht te trekken. Ze worden echter niet altijd correct beheerd. In deze blog geven we je een sleutel die de resultaten van je sociale media-inhoud zal veranderen.

Hoe social media te bewerken?

Sociale netwerken kunnen op veel manieren worden gebruikt. Enerzijds kunnen ze een middel zijn voor institutionele communicatie. Daarnaast kunnen ze de basis vormen van de digitale agenda van een organisatie. Ze kunnen ook worden gebruikt om een ??overleg- en communicatiecentrum met klanten te genereren. 

Ten slotte is het mogelijk om door te werken aan contentmarketing een basis van bruikbaar materiaal voor klanten te creëren. Dat zal een comparatief voordeel bieden ten opzichte van jouw concurrenten (een gebruik dat nauw verband houdt met b2b online marketing).

Grid

Een gedetailleerde contentplanning die vooraf in de tijd wordt opgesteld, wordt een grid genoemd. Het is een woord dat veel wordt gebruikt in de journalistiek. Het wordt ook toegepast in digitale marketing, in institutionele blogs en op de netwerken.

Het wordt aanbevolen dat een communitymanager werkt aan een plan van deze stijl voor de sociale netwerken van een organisatie. Sommigen doen het maandelijks van tevoren, anderen driemaandelijks. Het idee is om geen haast te hebben en inhoud te creëren die fouten kan bevatten vanwege een gebrek aan tijd of aandacht. Dit helpt de effectiviteit van de digitale strategie aan te scherpen.

Om een ??inhoudsraster samen te stellen, kun je specifieke planningsplatforms gebruiken of gewoon een spreadsheet voor hetzelfde doel.

Een raster maken

Het eerste dat je moet vaststellen, is de organisatie van het planningsdocument. Je moet het voorbereiden in bepaalde kolommen en rijen. Het gebruikelijke gebruik hiervan is:

Rijen op datum. Dat wil zeggen één dag of één week per horizontale lijn.

Kolommen per type informatie, die kunnen variëren afhankelijk van de interesses van de medewerker en het team.

Dit kun je schematisch doen door de volgende te benoemen:

De titel van het stuk, om een ??gids te hebben en elke dag behendiger te zijn.

De publicatiedatum van de inhoud.

Het sociale netwerk of kanaal dat moet worden gebruikt.

De tekst of kopie van het bericht.

De URL's, voor die gevallen die vereist zijn.

Zodra de kolommen zijn vastgesteld, kun je de informatie van de stukken in elke rij invullen. 

Ook het maken van bloginhoud als onderdeel van SEO-strategie is essentieel. Als je bij dit alles hulp kan gebruiken, kijk dan bij Seeders.nl.